سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۳۹:۳۰

واحد تولید ماده بودار کننده گاز امسال راه‌اندازی می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: واحد تولید ماده بودار کننده گاز در عسلویه امسال راه‌اندازی می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، حمیدرضا عراقی عصر امروز (شنبه، ٢٨ فروردین ماه) در همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی» که با عنوان «نقش دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در انتقال و توسعه دانش بنیادین فناوری در حوزه پایین دست صنعت نفت» برگزار شد، با اشاره به تولید مواد بودار کننده گاز در ایران و شکست انحصار چند کشور خارجی در این زمینه افزود: واحد تولید این ماده امسال به بهره‌برداری می‌رسد و احتمال صادرات این محصول نیز وجود دارد.

وی، ساخت توربین‌های گازی، ساخت توپک‌های هوشمند، شیرین‌سازی گاز، تولید گوگرد کشاورزی و مواردی از این دست را مصادیقی از فعالیت‌های شرکت ملی گاز ایران برای افزایش اتکا به توانمندی‌های داخلی مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد:‌ سیاست شرکت ملی گاز ایران در دهه ٩٠، حرکت از سمت خودکفایی به سمت خوداتکایی و از سمت مزیت نسبی به مزیت رقابتی است. عراقی با اشاره به آمادگی کامل شرکت ملی گاز ایران برای صادرات گاز به عراق و صادرات خدمات فنی و مهندسی به این کشور، افزود: تلاش‌های شرکت ملی گاز ایران در طول سه دهه گذشته به این نتیجه منجر شده است.

این مقام مسئول در خصوص همسویی وظایف حاکمیتی و تکالیف بنگاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی اعلام کرد: شرکت ملی گاز ایران، بنگاهی اقتصادی است که همزمان وظایف حاکمیتی و مسئولیت‌های اجتماعی بر عهده دارد. به گفته وی، بررسی ارکان هشت گانه اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد فعالیت‌ها و مسئولیت‌های شرکت ملی گاز ایران، همگی همسو با این ارکان اساسی بوده و بسیاری از مصادیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مانند مدیریت منابع، مردمی کردن اقتصاد و... در این شرکت قابل رویت است؛ همچنین سه شاخه مهم برنامه کلان وزارت نفت برای تحقق اقتصاد مقاومتی با فعالیت‌های شرکت ملی گاز ایران مرتبط است.



  کد خبر : 1491
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :